måndag 7 januari 2013

Nu var det länge sedan sist och det har hänt en del.

Hejsan alla läsare!

Nu är jag tillbaka igen efter flera månaders frånvaro. Ja, jag vet att jag varit skitdålig på att uppdatera här. Så var hänt då de sista månaderna med min hälsa?

Jo, då var det där med mensen igen som aldrig ville sluta. Efter ett antal läkarbesök så beslöts det om att jag skulle få operera bort livmodern så jag skulle kunna få tillbaka livet igen. Så i slutet av maj 2012 fick jag göra den operationen. Eftersom jag inte får äta några hormon tabletter så fick jag behålla en äggstock.
Operationen gick bra och dom gick som i ett kejsarsnitt. Jag vart först sjukskriven 4 veckor men jag var inte bra efter dessa 4 veckorna, jag hade fortfarande ont i magen så sjukskrivningen förlängdes med en vecka.

Efter denna operation gick jag ändå med väskan full med bindor och tamponger. För tänk om mensen skulle komma tillbaka igen och så när mycket. Efter några veckor tömde jag äntligen väskan på allt sådant. Så himla skönt att slippa tänka på att den kan komma när som helst, samt att jag aldrig heller kan bli gravid, vilket också är jätte bra att man ska behöva tänka på sådana saker också.  JAG HAR FÅTT LIVET TILLBAKA, SÅ JÄKLA SKÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖNT!!!!!

Tydligen så hette detta något som jag hade. Något latinskt konstigt ord som jag inte kommer ihåg förstås.

I höstas var jag på återbesök på SÖS och då tog jag upp med läkaren som var en ny kille om att jag har svårt att komma ihåg saker samt att det ibland känns som jag har blivit dyslektiker då jag svänger om bokstäver när jag stavar, missar ord ibland samt att jag har svårt att förstå det jag läser. Han sa då som min vanliga läkare sagt att det är fler som sagt så. Därför har det gjorts en studie på detta och visar sig att hjärnan tar lite stryk efter cellgifterna. Skönt ändå med en förklaring, så man inte är helt korkad som man känner sig ibland när man inte fattar något eller kommer ihåg saker.

Idag har jag i alla fall fått operationstid för min sista operation efter allt detta elände. Den 31 januari kommer jag äntligen få en ny bröstvårta, den andra bröstet lyft och gropen efter tumören igenproppad :-).
Sen kommer jag vara värsta pinglan...hahaha.

Jag ska nu försöka komma ihåg att blogga här efter operationen så alla får reda på hur det gick.

Ha nu ett gott 2013.

Kram kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar